Bazen yalnızca bir gün yeter… Bir günlüğüne kendinizi şehirden, takvimlerden, e-postalardan ve ekranlardan uzaklaştırmak… O sabah uyandığınızda bavulunuzu değil, heyecanınızı topluyorsanız, doğru yerde olduğunuzu anlayacaksınız. Porsche Experience organizasyonlarının giriş seviyesi pist heyecanı ‘Porsche on Track’ serisinin bu seferki durağı, Avrupa’nın tam ortasında, Balaton Gölü kıyısındaki yepyeni bir pistte, asfalta lastiklerle imza atma şansı verdi.

Macaristan’ın kalbinde, doğanın dinginliği ile motor sesinin ritmi arasında kurulmuş ince bir denge… Yeni açılan Balaton Park Circuit, sadece bir yarış pisti değil; asfaltla kurulan duygusal bir bağın, hızla akan zamanın kısa bir fotoğrafı gibiydi. Porsche’nin efsanevi modelleriyle, bir günlüğüne ‘yarışçı’ kimliğinizi keşfetmeye hazır hissedenler, bu deneyimi kaçırmamalıydı. Bu motor ve lastik seslerinin eşlik ettiği özel kaçış, 31 Mayıs ile 12 Haziran 2025 tarihleri arasında, Budapeşte ya da Viyana’dan kısa bir yolculukla doğrudan pistin kalbine varan Porsche tutkunlarını ağırladı.

Gününüz, dört ana bölümde şekilleniyor. Önce iki kapılı 911 GTS, Cabrio, Targa ve hatta GT3’lerle pistte rehberli sürüş… Ardından Taycan ve Panamera gibi dört kapılıların üst performans versiyonlarıyla kıvrımlı virajlarda dengeyi ve gücü aynı anda hissediyorsunuz. Slalom ve Launch Control etaplarında reflekslerinizi test ederken adrenali her hücrenizde duyuyorsunuz. Belki de günün en şaşırtıcı bölümü, Cayenne ile off-road ve Taycan ile gravel etaplarını takiben elektrikli bir Porsche’nin gevşek zemin üzerindeki dinamizmini, Taycan Cross Turismo ile yaşamak!..

‘Porsche on Track’ yalnızca bir etkinlik değil, bir yolculuğun ilk adımı… Porsche Track Experience’ın dört aşamasından ilki, Discover. Bu seviyede asfaltla tanışıyor, sürüşün sadece fiziksel değil duygusal bir deneyim olduğunu fark ediyorsunuz. Dilerseniz Learn ve Boost gibi sonraki adımlarda bu tutkuyu ‘Race’ seviyesine kadar taşıyabilir, pistte profesyonel yarış pilotluğuna doğru ilerleyebilirsiniz.

Ama belki de sadece o tek günü, sadece kendinize ayırdığınız bir zaman dilimi olarak rezerve edip, o günü her biri farklı lezzetler sunan tüm Porsche ailesinin direksiyonlarında geçirip, geriye dönüp baktığınızda “hayatın kendisi gibiydi” diyebilirsiniz. Üstelik; bu çok özel anı için Porsche sahibi ya da potansiyel müşterisi olmanıza da gerek yok… Transferler, 2 gece tam pansiyon konaklama ve tüm yeni Porsche’lerle limitleri zorlayacağınız bu keyif için aşırı pahalı olmayan fiyatla, 2026 için meraklı herkes kaydolabilir…

2025’İN HİBRİT SÜRPRİZİ

Bu vesileyle, aklımızda evrim mi, devrim mi, sorularını getiren elektrik Turbolu ilk 911’i de pistte kullanma ve değerlendirme şansı yakaladık… Porsche 911, otomotiv tarihinin belki de en tutarlı evrim hikâyesidir. Yıllar boyunca küçük dokunuşlarla gelişen bu efsanevi model, 2025 yılında şimdiye kadarki en radikal değişimini yaşadı ve elektrifikasyon ile tanıştı. Ancak bu dönüşüm, korkulanın aksine bir vedadan çok, performansın yeni bir tanımı oldu.

Yeni GTS T-Hybrid ile Porsche, hibrit geleceğine ilk ciddi adımı atmış… Tek elektrikli turbolu 3.6 litrelik boxer 6 silindirli motor ve 1.9 kWh’lik batarya, 400V sistemle destekleniyor. Güç, 8- ileri PDK şanzımanın giriş miline entegre edilen e-motor sayesinde zemine aktarılıyor. Sonuçta ise 541HP 610 Nm’ye çıkan ve 0-100 km/h hızlanmada 3 saniyeye inen bir canavar. Ve tüm bunlar, 1,9 kWh Li-ion bataryaya rağmen geleneksel içten yanmalı hissi tamamen kaybetmeden başarılmış…

Yine de nostaljiye tutunanlar için bu değişim kolay değil. Porsche, analog gösterge panelinden fiziksel marş anahtarına kadar birçok ikonik detaydan vazgeçmiş. Yeni iç mekân tamamen dijital, Start tuşuyla çalışıyor ve direksiyon hissinde artık elektrik destekli sistemin nüansları hissediliyor. Ancak teknoloji sayesinde gelen aktif suspansiyon, arka aks yönlendirme ve aktif aero detaylar, bu eksikleri pistte telafi ediyor.

GTS'nin dış tasarımında da dikkatli bir evrim göze çarpıyor, yeni ön yüz, entegre 16.000 piksellik farlar, farklı alt panjur düzeni ve arka ışık şeridi ile modernize edilmiş klasik 911 silueti… İçeride ise kablosuz şarjlı, soğutmalı orta konsol ve 12,6 inçlik kavisli dijital ekran gibi detaylar sürücünün hoşuna gidecek ayrıntılar…

Aslında sade sayılabilecek bu kokpit, ideal boyutlar, yeterli bagaj alanı ve yakıt ekonomisiyle günlük sürüşlerle sportif performans arasında çok iyi bir denge sunan Carrera GTS’ler, sürüşü keyifli hâle getiren özellikleri abartısız bir mühendislik zarafetiyle sunuyor. Carrera 4, Targa ve Cabrio’ların da bu Coupe GTS’e daha fantastik formlarda seçenek olması, Porsche’nin yeni nesil için ne kadar iyi hazırlandığını gösteriyor.

İşte bu 2025 Porsche 911 GTS serisi, geçmişe sadakatiyle geleceğe cesurca yönelen bir karakter ortaya koyuyor. T-Hybrid de, hibritleşmenin performanstan taviz vermeden nasıl yapılabileceğinin adeta dersini veriyor. Öte yandan Carrera GTS, hala rafine ve GT3’ten bile daha güçlü bir spor otomobil olarak şaşırtıyor. Dünya otomotivi değişiyor olsa da; 911’in hala Porsche’nin atan kalbi olduğunu hatırlatıyor.

YENİ GT2 RS DE GELİYOR

Balaton’da elbette Porsche yöneticilerini de yakalayarak, 911 ailesinin yeni zirve modeli olacak GT2 RS’i de sorduk… Kaputunun altında Carrera GTS’in elektriklenmesi mantığına benzer; çok daha güçlü ve gelişmiş bir teknoloji yatacağını konuştuk. Bu ‘hardcore’ sporcu için geliştirilen prototiplerden birinde 1.000 beygir gücüne ulaşıldığı fısıldanıyor. Ancak seri üretimde daha “makul” bir seviyeye, yani yaklaşık 750 HP’ye gerilese bile, yine 911’lerin kral tahtına oturacağı kesin…

Yeni GT2 RS, Porsche’nin ilk kez 911 GTS T-Hybrid ile geliştirdiği hibrit teknolojiyi taşıyacak. Bu sistem, 3.6 litrelik boxer motor ve entegre elektrikli turbo ile birlikte çalışırken; GT2 RS’te ise, daha büyük bir 4.0 litrelik motor ve çift elektrikli turbo kullanılacak. Tüm güç sadece arka tekerleklere iletilecek ve vites geçişleri 8 ileri çift kavramalı şanzımanla yapılacak.

GT2 RS’in başka bir farkı da, egzost sisteminin aynı zamanda difüzör olarak çalışacak ve hareket halindeyken tekerlek kamber açısını değiştirecek olması gibi aerodinamik üstünlüğü… Daha geniş arka çamurluklar ve yeni arka yapı kombinasyonu, bu yepyeni SuperSport için hazırlanmaya devam etse de; bu zirveye giden yolu açan Carrera GTS ile limitleri zorlarken, ayrıca heyecanlandık…