Audi, A6 model ailesinde isimlendirme konusunda bir süre tereddüt yaşamış; yeni neslin A7 olarak anılması düşünülse de, nihayetinde A6 adının korunmasına karar verilmişti. Bu tercih, özellikle sedan formunda A7 gibi sportif bir imajla karışıklık yaratma riskini ortadan kaldırarak, makam aracı geleneğine ve kurumsal alım kriterlerine daha uygun bir zemin sunuyor. Zira E-segmentinde, geleneksel 3-box sedan gövde yapısı hâlâ norm kabul ediliyor. E-tron serisinin fastback yorumları beğeni toplasa da, gerek Türkiye’de gerekse Batı Avrupa’da yapılan anketler, klasik sedan formunun station wagon’lara kıyasla daha geniş bir kabul gördüğünü ortaya koyuyor.
Typ 4L, C9 yeni Audi A6 Sedan, premium segmentin ötesine geçerek lüks bir notchback kimliğiyle öne çıkıyor. Tasarım dili, geniş Singleframe ızgara, ince LED farlar ve fonksiyonel hava perdeleriyle Avant versiyonuyla uyum içinde ilerlerken, aerodinamik verimlilik açısından sedan lehine bir fark doğuyor: Cw değeri 0,23 ile Avant’taki 0,25’in altında. Yan profilde C5 jenerasyonuna göndermeler yapılırken, düz tavan çizgisi ve optimize edilmiş D sütunu cam tasarımı, hem görsel sadelik hem de hava direnci açısından katkı sağlıyor.
Arka stop grubu ok formunda ve yatay genişlik algısını pekiştiriyor. 1997–2005 arası üretilen C5’in yuvarlatılmış bagaj kapağı bu nesilde yeniden yorumlanmış. 60 mm uzayan gövdeye karşın, batarya yerleşimi nedeniyle bagaj hacmi 492 litreden 452 litreye inmiş durumda. Daha düz tavan çizgisi, arka baş mesafesini sınırlasa da diz mesafesi ve çatı içi oyuntular kullanım konforunu koruyor.
DÜŞÜK HIZDA ÇEVİK YÜKSEK HIZDA DENGELİ
Kokpit mimarisi, e-tron modellerinden aktarılan yeni MMI arayüzüyle dijitalleşiyor. 11,9 inç dijital gösterge paneli ve 14,5 inçlik merkezi ekran tek parça yüzeyde birleşirken, yolcu tarafındaki 10,9 inç ekran bağımsız dijital etkileşim sunuyor. Bu ekran, navigasyon eşliği, video akışı ve sürücüden gizli içerik erişimiyle farklılaşıyor. Opsiyonel 20 hoparlörlü Bang & Olufsen sistem, head-up display ve direksiyon üzeri kontrol mantığı, teknolojik donanımı tamamlıyor.
Almanya için 55.500 Euro’luk taban fiyatıyla 204 HP, önden çekişli, 2.0 lt 4 silindirli yeni Audi A6 sedan, 57.400 Euro etiketli C8 selefinden daha ekonomik fiyatla yollara çıkıyor olsa da; oturma konforu, malzeme kalitesi de oldukça yüksek ve işçilik de oldukça iyi. Dört çekerli 367 HP V6’sının 70.000 Euro’luk etiketine baktığımızda da öncekinde karşılaştırılabilir motorlusu 4.200 Euro daha pahalı, en az 59.700 Euro idi…
Bu arada A6 Sedan artık e-hybrid quattro olarak da, yeni plug-in hibrit elektrikli sürüş avantajlarını içten yanmalı motor gücüyle birleştiriyor. 185 kW 252 HP 2.0 TFSI benzinli motor ve 105 kW elektrik motoru kombinasyonuyla Turbo V6’ya denk 367 HP 270 kW 500 Nm ve 299 HP 220 kW 450 Nm versiyonlarında: 0-100 km/h hızlanmalar 5,3 ve 6,0 saniye… Yeni yüksek voltajlı batarya kapasitesi net 20,7 kWh brüt 25,9 kWh olarak, selefine kıyasla %45 artmış. Tam şarjla sadece elektrikle 106 km menzil sunan ve bataryası 11 kW AC şarj ile 2,5 saatte tamamen dolabilen A6 Sedan e-hybrid’de rejeneratif frenleme üç kademeli olarak ayarlanabiliyor ve navigasyona dayalı enerji yönetimi ile enerji geri kazanımı optimize ediliyor. Elektrikli çift kavramalı şanzıman üzerinde; ‘EV’ ve ‘Hybrid’ olmak üzere iki ana sürüş modlarından hibritte sistem, elektrik enerjisini sonraki kullanım için stratejik olarak koruyor. Quattro ultra dört tekerlekten çekiş sistemi, standart dört tekerlekten direksiyon ve çift kavramalı şanzıman, düşük hızlarda çeviklik ve yüksek hızlarda denge sağlıyor. Fakat bu PHEV A6’larda fiyatlar 65.800 €’dan başlıyor ve 270 kW için 75.050 € isteniyor.

Henüz tam elektriklisi planlanmayan A6 Sedan, e-tron şeklinden daha stil sahibi desek, bence yanlış olmaz… Ya da biz biraz fazla tutucuyuz… Fosil yakıt yakmasını ihtişamlı bulan, sanıyorum, sadece ben değilim…
Aslında tarzı hem dışarıdan hem de içeriden A6 e-tron’a çok benzemesine ve görsel benzerliklere rağmen, iki araç tamamen farklı platformlarda ilerliyor; e-tron Premium Platform Electric PPE ve A6 Sedan ise Premium Platform Combustion PPC mimarisinde hazırlanmış. Boyutları da farklı; A6 Sedan, elektrikli versiyondan yaklaşık 6,35 mm daha uzun ve 3,81 mm daha geniş, ancak dingil mesafesi 2,29 mm farklılık gösteriyor… Ve A6 e-tron teknik olarak bir hatchback olsa da, A6 sedan, gerçek bir limuzin. Uzatılmış kaput ve geniş iz açıklığıyla hem estetik hem de aerodinamik açıdan optimize edilen bu modelin, daha iyi cam, kapı ve bagaj filtreleriyle iç gürültüyü yaklaşık %30 oranında azaltıyor ve lastikler de ‘gürültü emiciler’ ile donatılmış… Yuvarlanma gürültüsünü azaltan köpük veya diğer akustik malzeme astarlarında bu segmentte zaten cimri davranılamazdı…
7-ileri çift kavramalı şanzıman ve quattro’lu Turbo V6 halinde opsiyonel adaptif havalı suspansiyon ve 4WS yani açı alan arka tekerler ile dört mevsim Run-Flat lastiklerin takılı olduğu 19 ve 21 inç arasında değişen jant seçenekleri ise, gözlerimizi kamaştırıyor… S-Line’larda ise spor suspansiyon, 21 inç jantlar ve kırmızı fren kaliperleri standart olarak sunuluyor.
Sonuçta yeni A6 Sedan ile Audi, şıklığın yanında yeni nesil hafif hibrit ve PHEV tekniği ile çok ciddi bir yakıt ekonomisi de hedefleyerek, “makam aracı” seçeneklerinde yeniden sol şeride dönmeyi amaçlıyor…
RAKAMLAR
367 HP
GÜÇ
5,3 SANİYE
0-100 KM/H HIZLANMASI