Süper spor otomobil dünyasında müthiş bir beygir gücü savaşı vardır… Ferrari, ilk SUV’unu yapıncaya kadar üst limit için 700 beygirler konuşulurken; Purosangue ile 725 HP zirvesi görününce, şimdi Aston Martin de bunu sollamak üzere modifikasyonunu nihayet gerçekleştirdi…
DBX707’nin sportif genlerini, Valhalla’dan aktarılan ileri turbo teknolojisiyle birleştiren DBX S; güç, ağırlık optimizasyonu ve sürüş hissi açısından markanın bugüne dek geliştirdiği en etkileyici SUV olarak konumlanıyor. Yeni aerodinamik unsurlar, yenilikçi malzeme kullanımı ve güncellenmiş sürüş dinamikleriyle model yalnızca bir makyaj operasyonundan ibaret değil; başlı başına teknik bir başyapıt. DBX S’in kalbinde, tanıdık 4.0 litrelik çift turbo V8 motorun güncellenmiş versiyonu bulunuyor. Ancak bu kez Valhalla SuperSport modelinden devşirilen daha büyük kompresör çarkları ve iç bileşenlerle donatılan bu motor, 727 HP ve 900 Nm üretiyor. 0-100 km/h hızlanmasını 3.3 saniyede tamamlayan DBX S, 200 km/h’ye çıkış süresinde de 0.3 saniyelik iyileştirme sunuyor. Maksimum hızıyla ise 310 km/h ile oynanmamış… 7,2 saniyede 160 km/h hıza fırlarken performansa eşlik eden özel egzost sistemi, motorun doğal ses karakterini daha da öne çıkararak, coşturan gülümseten festivali başlatıyor.

DBX S, gücünü 9 ileri ‘wet clutch’ tipi, tork konvertörsüz bir şanzıman üzerinden dört tekerleğe iletiyor. Bu sistem sayesinde kalkış anındaki güç aktarımı daha keskin ve gecikmesiz hale gelirken, arka aksa yüzde 100’e kadar tork gönderilebiliyor. Şanzımanın vites geçiş noktaları ise uzatılmış devir bandına göre yeniden kalibre edilmiş. ‘Sport’ ve ‘Sport+’ modlarında, otomatik modda bile oldukça agresif geri vites düşüşleri mümkün. 2,2 tonluk DBX S’in dikkat çeken yeniliklerinden biri de, 3 metrekarelik yüzeyiyle şimdiye kadar bir Aston Martin’e uygulanmış en büyük karbon tavan. Bu tavan, hem 18 kg’lık bir ağırlık tasarrufu sağlıyor hem de aracın ağırlık merkezini düşürerek çeviklik ve stabiliteye katkı sunuyor.
Pirelli P-Zero veya Scorpion Zero 285/35 ZR23 önde ve 325/30 ZR23 lastiklerin takılı olduğu 23 inçlik magnezyum jantlar ise DBX S’i segmentinde bu malzemeyi sunan ilk SUV yapıyor. Alüminyuma kıyasla %30 daha hafif olan magnezyum, 19 kg “unsprung” yaysız ağırlık tasarrufu sağlayarak direksiyon hassasiyeti, suspansiyon tepkileri ve yol tutuşa ciddi katkı sağlıyor. Bu jantlar tercih edildiğinde tavan raylarının da kaldırılmasıyla ekstra ağırlık avantajı elde ediliyor.
Ayrıca, 25.000’den fazla mikro yapıya sahip özel bal peteği formlu polikarbon ön panjur, sadece görsel bir detay değil; hafifliği sayesinde ağırlık dağılımını geriye çekerek direksiyon dengesi ve yol tutuşu iyileştiriyor.
ULTRA LÜKS, ULTRA HIZLI
DBX S, güncellenen havalı suspansiyon sistemi ve elektronik amortisörlerle donatılmış… Yuvarlanma kontrol sistemi sayesinde virajlarda maksimum 1,5 derecelik yatma değerini aşmayan model, bu yönüyle iki koltuklu spor otomobillere dahi meydan okuyor. Suspansiyon karakteri de, sürüş moduna göre değişen yay oranlarıyla aktif olarak optimize ediliyor.
Fren performansı konusunda ise Aston Martin bonkör davranmış… 420 mm ön, 390 mm arka karbon seramik diskler, aracın her koşulda duruş kabiliyetini maksimum seviyeye çıkarmak üzere seçilmiş.
Yeni DBX S, önden bakıldığında parlak siyah panjuru, yeniden tasarlanan splitter’ı ve DBS 770 Ultimate modeline gönderme yapan petek desenli opsiyonel panjuruyla hemen fark ediliyor. Arka bölümdeyse üst üste konumlandırılmış dört egzost çıkışı dikkat çekiyor. Yeniden şekillendirilen difüzör, yan etekler ve arka tampon; istenirse karbon fiber olarak tercih edilebiliyor. ‘Rosso Corsa Kırmızısı, Trophy Gümüşü ve Podium Yeşili’ gibi özel livery renkleri de sportif kimliğini vurgulayan detayları arasında.
Yan profilde ise havayı yönlendirmek üzere işlevsel olarak tasarlanan, yukarı kıvrımlı yeni marşpiyeller ve karbon fiber yan aynalar ile Aston Martin karakteristik zarafeti korunuyor. Ön çamurluklardaki kırmızı ‘S’ harfli emaye logolar, markanın yüksek performanslı modellerindeki geleneksel duruşunu yansıtıyor.

İç mekânda, karbon tavan tercih edildiğinde tavan döşemesine de uygulanan balıksırtı desenli Alcantara döşemeler, modelin sportif kimliğini pekiştiriyor. Standart olarak Alcantara-süet kombinasyonu sunulurken, dilenirse tamamı yarı-anilin deriyle donatılmış ultra lüks bir iç mekân da mümkün. Kırmızı emniyet kemerleri, koltuk başlıklarında 1.5 tonluk basınçla işlenen kabartmalı Aston Martin kanatları ve ‘S’ işlemeleri gibi detaylar, her noktada özel hissettirmeyi başarıyor.
Yeni nesil Aston Martin infotainment sistemi, gelişmiş bağlantı özellikleri ve modern tasarımıyla artık markanın tüm modellerinde standart hale geliyor. DBX S’te 800W gücünde, 14 hoparlörlü premium ses sistemi standart olarak sunulurken, ses tutkunları için 1.600W’lık, 23 hoparlörlü Bowers & Wilkins ses sistemi opsiyonel olarak tercih edilebiliyor.
DBX S, Aston Martin’in sportif kimliğini bir SUV formunda en uç noktaya taşıyor. Daha hafif, daha güçlü ve daha çevik olması, bu modeli yalnızca lüks bir araç değil; aynı zamanda pist karakterli bir mühendislik harikası haline getiriyor. Kısacası DBX S, klasik Aston Martin DNA’sını SUV segmentine taşıyan değil, adeta oraya kazıyan bir şaheser.