Meleklere hayat öpücüğü geldi: İç giyim devi Victoria’s Secret, ünlü tasarımcı Adam Selman’ı Kıdemli Başkan Yardımcısı ve İcra Kreatif Direktörü olarak kadrosuna kattı. Tasarımcı, bu ayın ortası itibarıyla yeni görevine başlayacak. Yeni pozisyonunda tasarımcı birden çok alanda çalışacak: Markanın kreatif stratejilerini yönlendirecek; halkla ilişkiler, stilist ve moda ekibi ile metin yazım süreçlerinden sorumlu olacak.
Ancak geriye dönüp bakacak olursak, Selman meleklerin dünyasına hiç de yabancı değil. Zira kariyerine, Victoria’s Secret defilelerinin meşhur kanatlarını tasarlayan ve Michael Jackson, Lady Gaga, Britney Spears gibi sanatçılarla çalışan tasarımcı Zaldy Goco’nun yanında başladı. 2010 yılında kendi yoluna giden Selman; Beyoncé, Lorde ve Katy Perry gibi yıldızların dünya turneleri için özel tasarımlar yaptı, ayrıca Rihanna’nın Victoria’s Secret defilesindeki performansları için sahne kostümlerini hazırladı.
Tasarımcı, akabinde kendi adını taşıyan markaları Adam Selman ve Adam Selman Sport’u kurdu. Ancak bu markaları VS’ın en büyük rakibine transfer olurken kapattı. Öyle ki tasarımcıya Rihanna’nın kurucusu olduğu iç giyim markası ‘Savage X Fenty’de baş tasarım sorumlusu görevi verilmişti.
Tasarımcı Vogue Business’a verdiği söyleşide yeni pozisyonu ile ilgili heyecanını şöyle anlattı: “Victoria’s Secret & Co’ya, markanın dönüşüm sürecinde böylesine heyecan verici ve kritik bir dönemde katılmaktan büyük mutluluk duyuyorum. VS&Co’nun zengin mirasa sahip markaları, kariyerim boyunca bana ilham kaynağı oldu.”
Selman, şirket yeni bir pazarlama direktörü (CMO) atayana kadar CEO Hillary Super’a bağlı çalışacak. Super, 2023–2024 yılları arasında Savage X Fenty’de CEO olarak Selman ile birlikte görev yapmış, ardından Eylül 2024’te Victoria’s Secret’ın başına geçmişti.
Super, yeni transferle ilgili olarak şunları söyledi: “Adam’ı ekibimize katmaktan büyük heyecan duyuyorum. O gerçek bir vizyoner; modayla kültürün kesişim noktasında çalışıyor, bugünün tüketicisini derinlemesine anlıyor. Kreatif bakış açısı, kültürel sezgileri ve markalaşma konusundaki uzmanlığı, markalarımızın büyüme ve dönüşüm sürecinde ihtiyaç duyduğu şey.”

Üç farklı atama daha
Bu arada şirkette yapılan tek üst düzey atamanın bu olmadığının da altını çizmekte fayda var. Victoria’s Secret ayrıca, şirketin mevcut baş ürün yöneticisi (Chief Merchandising Officer) Anne Stephenson’ın, 12 Mayıs itibarıyla Victoria’s Secret markasının başkanlığına terfi ettiğini duyurdu.
25 yılı aşkın deneyime sahip bir ürün yönetimi uzmanı olan Stephenson; ürün stratejisi, marka geliştirme ve perakende sektörü için ürün yönetimi süreçlerinde geniş bir uzmanlığa sahip.
Buna ek olarak, Ali Dillion da 12 Mayıs itibarıyla markanın genç odaklı alt markası Pink’in başkanı olarak şirkete katılacak. Moda perakendeciliğinde 20 yılı aşkın deneyimi olan Dillion; ürün stratejisi, ürün yönetimi ve marka geliştirme alanlarında uzman. Son olarak Alex Mill markasında başkanlık yapıyordu.
Amy Kocourek ise Mart ayında güzellik biriminin başkanı olarak atandı. Strateji, ürün inovasyonu ve iş dönüşümü konularında deneyimli bir yönetici olan Kocourek, gelir artışı ve ürün kategorilerini genişletme konularında başarılı bir geçmişe sahip. En son Kendra Scott markasında baş ürün yöneticisi olarak görev yapıyordu.
Üç marka başkanı da doğrudan VS&Co. CEO’su Hillary Super’a bağlı çalışacak. Adam Selman da, yeni bir pazarlama direktörü atanana kadar Super’a bağlı olacak. VS&Co., bu yeni atamalarının özellikle Victoria’s Secret, Pink ve güzellik kategorilerinde markaların büyümesini hızlandırmak amacıyla yapıldığını açıkladı.
Şirketin Mart ayında açıkladığı son mali sonuçlara göre, Victoria’s Secret & Co., 1 Şubat’ta sona eren dördüncü çeyrekte satışlarını %1 artırarak 2,106 milyar dolara yükseltti. Bu artış, çeyrek boyunca elde edilen güçlü karşılaştırmalı satış büyümesine bağlandı.