Çinli üreticiler arasında ihracat şampiyonu olan Chery Grubu’nun diğer Çinliler gibi dünyayı sarsan yükselişi hız kesmiyor. Bu atağın bir sonraki adımında Chery’nin yaşam tarzına odaklanan premium alt markası Jaecoo, ilk modeli J7’nin ardından şimdi daha kompakt J5 ve daha büyük J8 modelleriyle Türkiye’deki macerasına devam edecek.
Avcı ruhunu (Jäger) modern havayla (cool) harmanlayan markanın ikinci büyük atılımını yapacağı Üst Orta Sınıf SUV modeli Jaecoo J8, markanın tasarım, teknoloji ve performans açısından en yüksek standartları yansıttığı bir model olarak öne çıkıyor. Şelale tarzı ön panjuruyla premium bir hava taşıyan J8, yüksek kaliteli tasarımında keskin omuz çizgileri ve özgün hatlar, görsel derinlik ve gücü taşıyor.
Kabin içi tasarımında ise sadelik lükstür diyerek, aşırıya kaçmayan bir premium şıklık ön planda; Nappa deri koltuklar, mat siyah geyik derisi tavan döşemesi ve TOM yapımı suni ahşap detaylar, konforu ve zarafeti artırıyor. 24,6 inçlik kavisli ekran, 14 hoparlörlü Sony ses sistemi ve panjuruyla paralel şelale tarzı ortam aydınlatmasıyla eşsiz bir görsel-işitsel deneyim sunuluyor. Ayrıca, her yolcu kendi hava sıcaklığını ayarlayabilen süper-hassas klima sistemiyle konforlu bir seyahat imkanı buluyor. Chery Grubu’nun Ar-Ge merkezlerini ziyaret ettiğimizde kısa bir test sürüşüne çıkardığımız Jaecoo J8, 7 farklı sürüş senaryosuna uyum sağlayabilen akıllı dört tekerlekten çekiş sistemi ve CDC manyetik yükseklik ayarlı suspansiyon sayesinde, hem şehirde hem de arazide üstün bir sürüş deneyimi sağlıyor. Bu özellikler, aracın hem konforlu yol tutuşunu hem de off-road yeteneklerini bir araya getiriyor.
Detaylara bakacak olursak; J8, etkileyici boyutları ve şık detaylarıyla ilk bakışta bile iddialı bir duruş sergiliyor. 4820 mm uzunluğa, 1930 mm genişliğe ve 2820 mm dingil mesafesine sahip olan bu dev, özellikle Hyundai Santa Fe ve Kia Sorento gibi rakipleri hedef alıyor. Beş, altı veya yedi koltuklu konfigürasyonlar sunması ise ailelerin ihtiyaçlarına göre esneklik vaat ediyor. J8’in kalbinde (Türkiye’ye farklı bir seçenekle de gelebilir) 2.0 litrelik turbo beslemeli dört silindirli bir motor yatıyor. 265 HP ve 400 Nm tork üreten bu motor, 7-ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla güç aktarımını sağlıyor. Kâğıt üzerinde dört silindirli motor, devasa gövdesi için biraz mütevazı görünse de, gerçek hayatta performansı oldukça canlı. Şanzıman geçişleri hızlı ve sarsıntısız; ani hızlanmalarda dahi kabin içinde şaşırtıcı bir sessizlik korunuyor.
Dört teker çekiş sistemli versiyon, özellikle kaygan zeminlerde güven veren bir tutunma sağlıyor. CDC elektronik adaptif süspansiyon ise yol durumuna göre süspansiyon tepkilerini ayarlayarak J8’e premium SUV’lara özgü bir konfor katıyor.
0-100 km/h hızlanması 9 saniye civarında gerçekleşirken, fabrika verilerine göre 100 kilometrede ortalama 8,1 litrelik makul bir tüketim değeri sunuluyor.
GÜVENİLİR YOL ARKADAŞI
Jaecoo J8’in tasarımı, kalabalık SUV pazarında öne çıkmayı başarıyor. Devasa krom çerçeveli dik şeritli panjur ve keskin hatlı tampon detayları, araca güçlü bir karakter kazandırıyor. İnce farlar, akıcı omuz çizgisi ve 20 inçlik alaşım jantlar ise modern ve sportif bir hava katıyor. Arka bölümde tam boy LED stop lambaları ve siyah D sütunları gibi detaylar, J8’in şıklığını pekiştiriyor.
İç mekânda kalite algısı üst seviyede. Nappa deri döşemeler, suni fırçalanmış alüminyum kaplamalar ve piyano siyahı detaylar, kabine neredeyse bir Mercedes-Benz havası veriyor. Yatay dijital kokpit, kolona monte edilmiş vites kolu ve kapıdaki koltuk ayar düğmeleri gibi detaylar da premium hissiyatını artırıyor. İkinci sırada bağımsız kaptan koltuklar sunulması, konforu bir adım öteye taşıyor. Üstelik bu koltuklar masaj fonksiyonuna da sahip. Üçüncü sıra ise daha çok çocuklar veya kısa mesafeli kullanım için uygun. Buraya erişim, ikinci sıra koltukların öne katlanmasıyla kolaylaştırılmış.

Jaecoo J8’in sürüş karakteri, dinamik bir spor SUV’den ziyade, güven veren bir aile yol arkadaşı olma yönünde şekillenmiş. Direksiyon tepkileri hafif, süspansiyon ayarları ise konfor odaklı. Arazi yetenekleri de unutulmamış; kum, çamur ve kar gibi farklı zeminlere özel yedi sürüş modu bulunuyor. GKN üretimi gelişmiş tork vektörleme sistemi sayesinde zorlu koşullarda dahi istikrarlı bir ilerleme sağlanabiliyor. Yalnız şehir kullanımında birkaç küçük detay dikkat çekiyor: Özellikle dur-kalk trafikte fren pedalı biraz alışkanlık gerektiriyor ve ileri-geri manevralarda vites kolunun daha belirgin bir hareket beklemesi küçük bir uyum süreci istiyor.
Özetle Jaecoo J8, şık tasarımı, güçlü donanımı ve yüksek konfor seviyesiyle özellikle fiyat-performans odaklı SUV alıcıları için cazip bir alternatif oluşturuyor. Lüks iç mekânı ve rafine sürüş özellikleri, onu sadece şehir içinde değil, hafta sonu kaçamaklarında da güvenilir bir yol arkadaşı yapıyor.
Henüz Türkiye için resmi fiyatı ve donanım/motor kombinasyonu netleşmemiş olsa da, önden çekişli versiyonun ve dört tekerlekten çekişli tam donanımlı üst versiyonun Güney Koreli rakiplerinden daha ulaşılabilir bir seviyede olması bekleniyor. Eğer şık, modern ve konforlu fakat daha ekonomik fiyatlı bir SUV arayışında olan var ise, Jaecoo J8 liste başı adaylardan biri olmayı fazlasıyla hak ediyor. Benim oyum, Chery, Omoda ve gelecekteki Lepas’ın bu iri boy SUV’ları arasında duran Jaecoo J8’e… Fakat grubun Exeed markasının iri SUV’u söz konusu olursa, tüketicilerin dikkati çok dağılabilir…