Gümrük Muhafaza Türkiye, DMAX’in uzun bir aradan sonra tamamen yerli üretilen ilk programı oldu. Bu formatı seçmenizin nedeni neydi? Türkiye’deki izleyiciye nasıl bir farklılık ya da kendine yakın bir hikaye sunacak?
DMAX, 2018’den bu yana Türkiye’de gerçek hikayeler ve macera odaklı içerikleriyle farklı bir yerde duruyor. İzleyicimiz heyecan ve merakla bağ kuruyor. Daha önce yabancı gümrük programlarını yayınladığımızda büyük ilgi gördük. Türkiye’nin coğrafi büyüklüğü, jeopolitik konumu, nüfusu ve seyahat rotalarında önemli bir yerinin olması sebebiyle diğer Avrupa ülkelerinden daha fazla ve çeşitli hikâye çıkarabileceğimizi düşündük. Limanlarımız, havalimanlarımız ve sınır kapılarımız hem ülkemizde hem de yurtdışında ilgi çekici bir görsellik sunuyor.
Gümrük Muhafaza Türkiye, izleyicimize ülkemize dair çok daha yakın hissedeceği hikâyeler sunacak. Böylece daha derinlikli bir anlatımla daha güçlü bir bağ kuracağımıza inanıyoruz.
Bu yapım, global ‘Border Control’ serisinin bir parçası. Türkiye versiyonunu uyarlarken hem yerel gerçeklikleri hem de global formatın bilinen dilini nasıl dengelediniz?
Her ülkenin izleyici alışkanlıkları farklı. Türkiye’de televizyon izleme oranı hâlâ çok yüksek ve izleyici oldukça seçici. Ne istediğini biliyor, kaliteli, farklı ve zamanına değen içerikler talep ediyor. Bu noktada DMAX’in kendini kanıtlamış güçlü bir anlatım tarzı var. Global formatı uyarlarken, bu beklentiyi karşılamak için geniş kapsamlı araştırmalar yaptık. İçeriği izleyicilerle test ettik, derinlemesine görüşmeler gerçekleştirdik ve her bir unsuru onlarla tartıştık.
Bu çalışmalar sayesinde, programın temel yapısını ve globalde bilinen dilini korurken, anlatım tarzında Türkiye’ye özgü dokunuşlar ekledik. İzleyicimizin aşina olduğu gündelik detaylar, duyarlılıkları ve beklentileri göz önünde bulunduruldu. Böylece hem global formatın gücünü taşıyan hem de Türkiye’ye özel bir anlatım ortaya çıktı. İzleyicinin programa daha farklı bir gözle, daha duygusal bir bağla yaklaşmasını da bu şekilde sağladık.

Çekimler Türkiye'nin en yoğun gümrük kapılarında, 24 saat esasına göre yapılmış. Bu kadar büyük bir operasyonu yürütürken yapım ekibinin karşılaştığı zorluklar neler oldu? En çok şaşırtan, hatta ekrana da güçlü şekilde yansıyacak bir anı paylaşabilir misiniz?
Çekimlere Mart ayında başladık ve ekip 24 saat boyunca havalimanları, limanlar ve sınır kapılarında görev yapan gümrük muhafaza ekiplerini takip etti. Bu süreçte insanın aklına gelmeyecek kadar çeşitli kaçakçılık girişimlerine tanık olduk. Yasaklı madde kaçakçılarının akıl almaz yöntemlerinden tarihi eser kaçakçılarının şaşırtıcı planlarına, her türlü kaçakçılık girişiminin nasıl deşifre edildiğini gözlerimizle gördük ve bir yandan da eğitildik diyebilirim. Keza her olay bize gümrük muhafaza memurlarının nelerle karşılaştıklarını gösterdi ve bu deneyimlerden biz de çok farklı şeyler öğrendik. Bu kadar da olmaz dediğimiz çok an yaşadık.
Kişisel olarak deneyimli bir memurun, sadece canlı kamera kayıtlarını izleyerek kaçakçıların beden dili ve hareket tarzından yaptıkları çıkarımlarla bu kişileri alanda görev alan memurlara takip ettirerek yakalatmalarından çok etkilendim. Bunun gibi pek çok farklı olay bölümlerde yer alacak.
DMAX izleyici kitlesi aksiyon ve gerçek hikayelere meraklı. ‘Gümrük Muhafaza Türkiye’ ile hedeflediğiniz yeni kitleler var mı? Programın uluslararası pazarlara da açılma ihtimali gündeminizde mi?
DMAX Türkiye’de zaten geniş bir izleyici kitlesine ulaşıyor. Ancak Gümrük Muhafaza Türkiye, içerdiği farklı hikayeler ve merak uyandıran yapısıyla kanalı daha önce takip etmeyen izleyicileri de kendine çekme potansiyeline sahip. Kaçakçılık girişimlerinin ardındaki yöntemler, sahadaki operasyonların temposu ve ülkemize özgü detaylar, izleyicinin ilgisini artıracak unsurlar arasında.
Nasıl biz başka ülkelerin Gümrük Kontrol dizilerini ülkemizde yayınlıyorsak parçası bulunduğumuz Warner Bros. Discovery network’ü içinde, Gümrük Muhafaza Türkiye’nin de yer alacağından ve diğer ülkelerde yayınlanıp çok fazla ilgi göreceğinden eminiz.
Bu yapım bir başlangıç olarak görülürse, DMAX Türkiye’de önümüzdeki dönemde başka unscripted ya da yerli içerik projelerine yatırım yapmayı düşünüyor mu? Uzun vadede kanalın içerik stratejisi nasıl şekilleniyor?
Kanalın düzenli izleyicilerine göre DMAX, geniş içerik yelpazesiyle izleyicileri kendine çekme ve özellikle de her izledikleri içeriğin o anda kalmalarını sağlama konusunda başarılı. Bu içeriklerin çeşitliliği, izleyicileri sadece eğlendirmekle kalmıyor, aynı zamanda farklı zevklere sahip kişilere hitap ediyor. Uzun bir aradan sonra ilk kez Gümrük Muhafaza Türkiye ile yerli prodüksiyona geri döndük. Şu anda amacımız uzun soluklu bir yapımı, sürdürülebilir bir kaliteyle izleyicilerimizle buluşturmak. Buradan alacağımız geri dönüşlerle önümüzdeki dönem için yerli yapım ve satın alma kararlarımıza yön vereceğiz. Şahsen izleyicilerimizin projemizi tıpkı diğer işlerimizde olduğu gibi heyecanla takip edeceklerini düşünüyorum.
Çekimleri Mart 2025’te başlayan yapım, İstanbul Havalimanı ve Sabiha Gökçen’den Ambarlı, Haydarpaşa, Pendik ve Karaköy limanlarına, Edirne Kapıkule Sınır Kapısı’ndan Gümrükler Muhafaza Kriminal Laboratuvarı, Köpek Eğitim Merkezi ve Komuta Kontrol Merkezi’ne kadar birçok noktada gerçekleştirildi. Warner Bros. Discovery Türkiye ve ES Film imzası taşıyan proje, 35 kişilik ekibin 24 saat süren çekimleriyle hayata geçirildi.
Gümrük Muhafaza Türkiye, 23 Eylül’den itibaren her Salı, Çarşamba ve Perşembe akşamı saat 20.00’de DMAX ekranlarında olacak.