Deney hayvanı Tavşan Ralph’in beynimize kazınan görüntüsü ve yüreğimizi burkan acısı kozmetik sektöründe bir dönüm noktası oldu. Pandemi ile birlikte hem sürdürülebilirlik hem de hayvan haklarına duyarlılık artmışken üzerine deney hayvanlarının kozmetik için çektiği çile gözler önüne serilince tüketicinin tercihleri de değişmeye başladı. Allied Markets’in son araştırmasına göre vegan kozmetik pazarının 2031’de 28.5 milyar doları aşabileceği Fortune Business Inside’ın araştırmasına göre de bu yılı 20.5 milyar dolar seviyesinde tamamlaması bekleniyor.
Allied Market Research’ün raporuna göre, vegan kozmetik pazarı önümüzdeki birkaç yıl içinde tüketicilerin içeriklere, çevresel sürdürülebilirliğe, hayvanlara zulme ve temiz güzellik ürünlerine yönelik tutumlarının değişmesi sayesinde gelişmeye ve büyümeye devam edecek. Öngörü ise vegan kozmetik pazarının 2030’ların başında yıllık bileşik yüzde 5,9’luk büyüme ile 28.5 milyar doları geçeceği yönünde. Şirketin, ‘Vegan Kozmetik Pazarı: Fırsatlar ve Tahminler’ başlıklı yeni raporu, Kuzey Amerika’nın vegan kozmetik pazarında önemli bir yer kaplamaya devam edeceğini söylüyor. Asya-Pasifik bölgesinin yüzde 7,7’lik bileşik yıllık büyüme oranıyla en yüksek büyüme oranını yaşayacağı da araştırmanın bir diğer çıktısı…
NAVEGANLARIN DA TERCİHİ
Pazar araştırma şirketi, vegan kozmetik ürünlerinin, özellikle sentetik veya yapay seçeneklere kıyasla algılanan ‘sağlıklı’ imajını, sektörün büyümesinde kilit bir faktör olarak gösterdi. Şirket ayrıca, insanların harcanabilir gelirlerinde de bir artış olduğunu kaydetti. Vegan ve vejetaryen beslenmeyi benimseyen insan sayısı artarken, vegan olmayan tüketicilerin önemli bir kısmı da ‘temiz’ güzelliğe öncelik vermek ve hayvanlar üzerinde test yapmaktan kaçınmak için zulüm içermeyen ve bitki bazlı seçenekleri tercih ediyor.
Fortune Business Inside’ın küresel vegan kozmetik pazarı araştırmasına göre, 2021’de yaklaşık 16.6 milyar dolar, 2024’teki değeri 19.2 milyar dolar olan pazarın, 2025 yılında 20.48 milyar dolar değerinde olması bekleniyor. 2032 yılına kadar ise bu rakamın 32.56 milyar dolara ulaşması tahmin ediliyor. Araştırmacılar yıllık bileşik büyümenin ise yüzde 6,85 olmasını öngördü.
Gabriel Cosmetics, PHB Ethical Beauty Ltd., Seraphine Botanicals, COTY INC. ve G&M Cosmetics gibi küresel pazarda faaliyet gösteren büyük oyuncular da kullanıcılara cilt dostu kozmetik çözümleri sunmak için vegan ürün formüllerinin Ar-Ge faaliyetlerine önemli yatırımlar yapıyor.
Araştırmaya göre sentetik içerikli kozmetik ürünlerinin üretimi ve satışına ilişkin artan küresel endişeler nedeniyle tüketiciler giderek daha fazla bitki bazlı içeriklere yöneliyor. Üreticiler, ürünlerinin erişimini genişletmek için farklı iş kollarına yöneliyor. Bu da pazarın genişlemesini destekliyor. Ayrıca, birçok ülkede gelişen vegan yaşam tarzının, önümüzdeki yıllarda vegan kozmetik pazarının büyümesini artırması bekleniyor.
İLK SIRADA CİLT BAKIM ÜRÜNLERİ VAR
Hayvan deneylerinin yasaklanması da vegan kozmetik pazarını destekliyor. Hayvan deneyleri özellikle Kuzey Amerika ve Avrupa’da olmak üzere, küresel olarak önemli bir tüketici endişesi. Hayvanlar üzerinde test edilen kozmetikler Avrupa’da yasaklanmış olsa da, ABD genelinde giderek artan sayıda eyalet, yıllar içinde bu tür kozmetiklerin ithalatını ve dağıtımını yasaklamayı değerlendiriyor. Son yıllarda, daha fazla ülke hayvanlar üzerinde test edilmiş kozmetikleri yasaklayan yasalar çıkardı.
Vegan kozmetik pazarında en fazla tercih edilenler ise cilt bakım ürünleri. Ardından saç bakımı ve makyaj ürünleri geliyor. Çeşitli araştırmalar, vegan cilt bakım ürünlerinin uluslararası pazarlarda popüler olduğunu gösteriyor. Araştırmaya göre gelecekte, makyaj ürünlerinde en önemli pazar büyümesine tanık olacağız. Vegan makyaj ürünleri, jel, toz ve krem formlarında çeşitli renkli kozmetikleri içeriyor. Zao Organic Makeup, Clove + Hallow, Prime Beauty Cosmetics, River Organics, Habit Cosmetics ve MOB BEAUTY gibi markalar ürünlerini yüzde 100 vegan olarak pazarlıyor.
GENÇ NESİLDE DUYARLILIK FAZLA
V-Label International’ın yaptığı ankete göre, tüketicilerin yüzde 84’ü hayvanlar üzerinde test edilmiş güzellik ürünleri satın almayacaklarını söylüyor. Yüzde 85’i düzenli olarak zulüm içermeyen ve vegan kozmetik ürünleri kullanırken, yüzde 86’sı daha fazla satın almak istiyor. Özellikle gençler zulüm içermeyen güzellik konusunda endişeli...